Jaki zamiennik wypasionej OII FL w podobnych pieniążkach ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    krzys301, odnoszę wrażenie, że albo nie pojeździłeś porządnie DSG na S ( powiedzmy tak z tydzień czasu ), albo masz zepsutą skrzynię :diabelski_usmiech .

    Zresztą jak chcesz "manuala" zamiast DSG to wrzucasz na stałe na +/- i skrzynia nic nie zrobi bez twojego polecenia ( chyba, że zejdziesz za nisko/wysoko z obrotami ).
    Nie mówię, że DSG jest bez wad, ale po 1,5 roku i ponad 50 tyś km z 1,8 TSI+DSG nie ma mowy żebym dobrowolnie wrócił do manuala.

    A co do spalania na S... w mieście zrobienie 15l/100km nie jest żadnym problemem :twisted: ...
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1263
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #27
      :twisted:

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #28
        krzys301, co znaczy użytkujesz? auto zastępcze czy firmowe?
        bo w podpisie masz 1.6 bfq. Może kolego za mało jeździłeś dsg. Ja paroma jeździłem i uważam, że to fajna skrzynia i szybka. Nawet jak Ci wrzuci wysoki bieg - wyczuwa charakterystykę jazdy, to jak depniesz chcąc przyśpieszyć szybko reaguje na gaz (zasługa podwójnej konstrukcji). Chyba zbyt pesymistycznie oceniasz dsg, albo masz jakiś zwalony egzemplarz do użytkowania, albo żebyś otworzył oczy polecam przesiąść się do automatu innej marki i zobaczyć czas reakcji. Według mnie dsg zmienia biegi na równi ze sprawnym kierowcą.

        Komentarz

        • Puchacz
          Moderator
          S_OCP Member
          • 2004
          • 1192
          • Superb III (3V3)

          #29
          DSG6 w trybie Sport nie wrzuca 6 biegu nigdy, a v-max jest do osiągniecia na 5 - tako rzecze instrukcja obslugi.
          W RS nie ma DSG7 z suchymi sprzeglami, bo by sie rozsypalo od momentu, a jest tylko DSG6 z mokrymi sprzeglami.

          Programem mozna zrobic praktycznie wszystko.
          Ostatnio znalazlem taka firme:


          W trybie Manual faktycznie skrzynia zmienia po dojsciu do czerwonego pola zeby nie przekrecic silnika - sa magicy co potrafia sie tego pozbyc. Oczywiscie w kazdym z trybow skrzyznia sama redukuje aby nie zadusic silnika.

          Tryb Sport jest dość głośny (chociaż u mnie zamontowali radio i głośniki co pomagają rozwiązać ten problem) w TDI bo utrzymuje obroty w okolicy 2000- 2500 rpm aby turbo cały czas dmuchało i nie bylo laga. Inaczej tryb ten nie miałby racji bytu. Spalanie po ostrej jeździe w trybie Sport - można powiedzieć, że coś jak po torze tylko z sygnalizacją świetlną to 10 l dla BKD@180KM w RS wiele wiecej nie bedzie.

          Nie ma problemow z wyprzedzaniem, ruszaniem, czy innymi manewrami. Po prostu trzeba sie nauczyc zmieniac biegi wylacznie prawa noga, a nie lewa noga i prawa reka. A wymaga to tez troche doswiadczenia i swoistego dogadania sie z DSG.

          Plusy:
          - Skrzynia zmienia blyskawicznie
          - Dosc szybko redukuje nawet kilka biegow na raz
          - Tryb Sport
          - Uczenie sie na trybie D
          - IMO nawet kobieta z DSG objedzie takie samo auto z manualem
          (chodzi o to, ze przy sprintach ze swiatel, jesli ktos nie ogarnia manuala jak Sesik, to w identycznym aucie z DSG moze siedziec nawet blondynka i "go zrobi", ogolnie widac taka fajna roznice jak sie jedzie obok auta z podobna moca, przy zmianach jego auto na chwile zaczyna sie "cofac", a DSG idzie caly czas rowno i bez przerw do przodu)

          Minusy:
          - nie jest tak plynna jak automaty hydrokinetyczne
          - tryb D przy spokojnej jezdzie zmieniajac zbyt nisko biegi - ekonomia usmierca dwumase (nalezaloby sie udac na poprawe programu w celu indywidualizacji)
          - wytrzymuje tylko ~420-450Nm bez dosc drogiego wzmocnienia sprzegiel

          Reasumujac, do diesla ze skrzynia 6 biegow DSG to w zasadzie "must have", zeby ciagle nie wajchowac. W benzynie gdzie by bylo mniej zmian i wiekszy zakres uzyteczny obrotow zwlaszcza po miescie to juz nie jest takie istotne. Chociaz nie jezdzilem 1.8 tsi z DSG7.
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #30
            sew1981, To chyba mało jeżdziłeś dsg, bo ona potrafi być bardzo wolna, wolniejsza niż nie jeden zwykły automat. Dsg jest szybka, gdy potrafi przewidzieć zmianę, czyli podczas jednostajnego, dyNamicznego przyśpieszania. Gdy się jedzie ze stałą prędkością, to po wciśnięciu trzeba czasami czekać nawet dwie sekundy na zmianę biegu.
            Na S lub na zmianie ręcznej biegi są zmieniane bardziej agresywnie, a to w dłuższej i ciągłej jeździe może być niezdrowe dla sprzęgieł
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10918
              • Fiat

              #31
              tomek, jeździłem tiptronickiem, zwykłym automatem archaicznym (gdzie trzebabyło kopać lekko nogą gaz, aby zredukować) i jeździłem 3 różnymi autami z dsg.
              Zapewne, aby osiągnąć maksimum szybkości, trzeba umieć robić jak pisze Twój przedmówca, czyli: "Po prostu trzeba sie nauczyc zmieniac biegi wylacznie prawa noga, a nie lewa noga i prawa reka. A wymaga to tez troche doswiadczenia i swoistego dogadania sie z DSG."
              Ale to chyba Ty małoma automatami poza dsg jeździłeś, one są dużo wolniejsze w reakcji, dsg absolutnie nie jest wolniejsza od zwykłego automatu jak piszesz. Nie spotkałem takiego automatu w żadnym aucie (szybszego niż dsg), oczywiście nie pisze tu o skrzyniach bezstopniowych, typu multitronic, gdzie nie czuć w ogóle przełożeń. Możliwe że jakieś ekstra konktrukcje w bardzo drogich autach bywają szybkie, ale przecież piszemy o OII, w tej klasie nie ma szybszego automatu, to pewne.

              Komentarz

              • marlena
                RS
                • 2007
                • 1719

                #32
                Zamieszczone przez witachu
                marlena napisał/a:
                Dokładnie Ja bym wzięła RSa w DSG
                ciekawe czemu akurat w DSG ? :P

                ale popieram
                No wiadomo czemu Ponad 4 lata z DSG zrobiło swoje, tzn. zepsuło mnie i już nie wiem co to manual Teraz psuje Ciebie

                Jeśli chodzi o tryb D i S, to po pewnym czasie doszłam do takiej wprawy, że nawet przy agresywnej jeździe nie zmieniałam na tryb Sport, bo na D bardzo dobrze sobie radziła.
                Teraz mam porównanie z innym automatem i DSG nie wypada ani lepiej ani gorzej.
                W bmce początku przy wyprzedzaniu zmieniałam na tryb Sport, a teraz znowu jeżdżę w większości na D.
                Wydaje mi się, że tu nie chodzi o skrzynie tylko też o umiejętności kierowcy, jak się "dogaduje" z automatem

                Puchacz, napisał samą prawdę

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #33
                  marlena, umiejętności to podstawa wiadomo i są bardzo ważne.
                  Jednak skrzynia i szybkość jej reakcji też się liczy. Mam np. porównanie tiptronica do dsg i stwierdzam, że na pełnym ciągu od 0 przyśpieszając dsg w lepszych momentach i sprawniej zmienia biegi. Chociaż większa różnica była między tiptronickiem (na jego korzyść) vs zwykły stary automat.
                  Ale tak jak pisał puchacz, dsg może być nawet lepsze niż manual ze świateł, a np. tiptronic (które też nie jest archaiczną skrzynią) zostanie w tyle w porównaniu do manuala. Mówie o tiptronicu z przełomu wieków, w tych nowszych wypustach pewnie coś poprawione.

                  Komentarz

                  • arturo_freestyl
                    Rider
                    • 2010
                    • 704

                    #34
                    Re: RS - manual czy DSG ?

                    Zamieszczone przez gruto
                    Jak w temacie .....poradźcie co brać - manuala czy DSG - tylko tu mam dylemata :diabelski_usmiech ...powoli się szykuję na white RS combi .....oczywiście TDI :diabelski_usmiech
                    TSI bierz z DSG

                    TDI to zło :twisted:
                    Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                    ET 14,607 - Bemowo 2011
                    ET 13,482 - Ryki 2012
                    ET 13,014 - Ełk 2013
                    ET 12,939 - Ryki 2015
                    0-200km/h - 13,2s
                    2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                    Komentarz

                    • Legion
                      Drive
                      • 2011
                      • 56

                      #35
                      Ja mam DSG i serdecznie polecam. Nawet jeśli jest to sekundowe opóźnienie na wciśnięcie gazu przy wyprzedzaniu to później i tak skrzynia nadrabia szybką zmianą przełożeń. Poza tym mając tak szybki samochód wajchą machasz bez przerwy bo już trzeba zmienić bieg na wyższy.
                      Jest jeszcze inny pozytywny aspekt posiadania tej skrzyni. 2 dni temu uszkodziłem lewą rękę w nadgarstku i pomimo że nie mam gipsu to nie mogę się nią nawet podetrzeć, o trzymaniu kierownicy nie wspomnę. Mając manuala musiałbym przesiąść się na MPK bo zmiana biegów przy puszczonej kierownicy to nie to o czym marzę.
                      A czy diesel czy benzyna to już inna sprawa.
                      O2 FL 1,8 TSI DSG

                      Komentarz

                      • witachu
                        L&K
                        • 2011
                        • 1319

                        #36
                        Zamieszczone przez marlena
                        Teraz psuje Ciebie
                        chyba możesz mieć rację :twisted:
                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                        (znajdź również na fb)

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #37
                          gruto, pytanie powinieneś skierować przede wszystkim do posiadaczy RSów lub osób które takim autem jeździły albo mają DSG 6biegowy(bo taki występuje w RSie)

                          a najlepiej pojeździj testówką labo autem któregoś z kolegów
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • gruto
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1263
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            piotrek_gdy, obdzwoniłem pół śląska .....kłopot z RS-em w dsg

                            Komentarz

                            • ryjeks
                              Rider
                              • 2010
                              • 488
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #39
                              gruto,

                              Zdecydowanie DSG i najlepiej z TSI.
                              Chyba, że robisz 50kkm/rok to można myśleć o TDI.

                              Nieśmiało zapytam, a może Fabia RS ?? :roll:
                              O ile nie za mała, to kilka worków złota mniej, a lata bardzo podobnie, albo i lepiej :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • patrykL
                                Rider
                                • 2009
                                • 588

                                #40
                                i pomimo że nie mam gipsu to nie mogę się nią nawet podetrzeć
                                niezwykle cenna informacja, dziekujemy

                                Komentarz

                                • Chris11
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1587

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Legion
                                  2 dni temu uszkodziłem lewą rękę w nadgarstku i pomimo że nie mam gipsu to nie mogę się nią nawet podetrzeć, o trzymaniu kierownicy nie wspomnę. Mając manuala musiałbym przesiąść się na MPK bo zmiana biegów przy puszczonej kierownicy to nie to o czym marzę.
                                  Przepraszam za mały offtop, ale jak czytam wpisy takich osób to zaczynam się zastanawiać, dokąd ten kraj zmierza i chyba sam sobie odpowiem... na dno.

                                  W każdym razie gratuluję podejścia i odpowiedzialności... Skoro nie możesz trzymać kierownicy to na ch... się pchasz do samochodu??? Żeby komuś krzywdę zrobić (Ciebie żal nie będzie), bo nie będziesz w stanie opanować auta jedną ręka, kręcąc kierownicą w stylu "na mydełko fa"??

                                  Pomyśl trochę....

                                  Komentarz

                                  • gruto
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1263
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #42
                                    ryjeks, nieeeeee fabia odpada , Octa ma to coś! - mi osobiście bardziej podoba się tylko A5 , które kiedyś muszę mieć ......chociaż powoli widzę że nie ma innej alternatywy jak grupa Vw z której najbardziej podoba mi się octa i superb combi aaa jeszcze Leon - ale tylko z zewnątrz ....rozwala mnie totalnie ten kokpit w środku od siekiery z butelek półtora litrowych :shock: (z góry przepraszam seaciarzy - taki po prostu mam gust )

                                    [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 22:24 ]
                                    aaa zapomniałem ....zaraz ktos mi powie ...idiota 5 octa z kolei , a ja wam powiem wam że uwielbiam to auto , wiem co je boli , nigdy mnie nie zawiodło, wiem jak poprawić fabrykę , zaradzić w niektórych przypadkach żeby było lepiej - po prostu znam ją na wylot , a teraz chcę mieć białego RS-a .....wypasionego, tylko nie wiem jak i koniec

                                    [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 22:36 ]
                                    Zamieszczone przez ryjeks
                                    DSG i najlepiej z TSI.
                                    ryjeks, tylko TDI :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • ryjeks
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 488
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez gruto
                                      ryjeks, tylko TDI
                                      To chociaż przejedź się TSI, bo to jest naprawdę lepszy świat :wink:

                                      Komentarz

                                      • radekgw
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1182

                                        #44
                                        gruto ile klockow rocznie bedziesz robic ? na prawde przekalkaluj to, chodz pewnie juz to zrobiles ;d
                                        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez gruto
                                          kłopot z RS-em w dsg
                                          to wpadnij do wawki- dam ci pojeździć moim

                                          a tak serio- jak ja poszedłem do salonu i powiedziałem że będę zamawiał to ściągnęli auto z Poznania
                                          to dealer powinien się postarać
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                            krzys301, jeżeli chodzi o DSG to akurat jest oszczędniejsze niż manual
                                            Daleko bym byl od takiego stwierdzenia

                                            Trzeba rozroznic skrzynie 6 i 7 biegowe, bo dzieli je przepasc w dzialaniu :idea: Wiec koledzy od TSI niewiele tu pomoga, bo maja 7-ki, ktore faktycznie biegi wrzucaja jeszcze nizej, ale to tez nie zawsze, bo zalezy od sytuacji gdzie potrafi dlugo jechac na nizszym biegu, co w DSG6 mi sie nigdy nie zdarzalo, nie ciagna po puszczeniu hamulca jak DSG6 i skrzynia ASB, co powinno wyduzyc zycie dwumasy.

                                            A po co Ci RS z DSG. Wez dlubniete BKD z DSG, albo najlepiej jakiegos nowego CRa z DSG i pojezdzij. Taki CR dlubniety na te 175/390Nm bedzie jezdzic pewnie ciut lepiej niz fabryczny RS


                                            Tak jak Puchacz wspomnial, dlubniete BKD jezdzac ostro po miescie pali te 10-11l normalnie 8-9. To auto ma zaledwie 175KM, RS dlubniety bedzie mial te 210, palic bedzie podobnie. RS benzynowy to zaczyna liczyc spalanie od 10 w gore i nie mowcie o eco jezdzie bo mnie zaraz mdli :evil:

                                            BTW. Ja tam sie nie znam, bo 3 skrzynie DSG z dieslami ujezdzalem(am) i jedna ASB
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • kabanos
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 4544
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #47
                                              Maicroft, nie mówiąc o żwawej jeździe dieslem a benzyną, bo tu różnica będzie kolosalna. Rozwalił mnie swego czasu piramida, któremu spalanie z całego baku przy ostrej jeździe wyszło 8,9 l/100km, gdzie prędkości często gęsto sięgały 200 km/h. Ciekawe jakie spalanie by wyszło przy takiej jeździe przy silniku benzynowym 2,0 :?:

                                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #48
                                                120kkm z DSG.
                                                wybieram manual

                                                Mając pod maską mocny silnik to sama przyjemność móc nim SAMEMU sterować, automaty zostawmy stojącym w korkach i wożącym dzieci do przedszkola

                                                A jak kogos wyprzedzisz to co za satysfakcja z posiadania szybszego automatu, lepiej byc szybszym kierowcą

                                                Jeżeli chodzi o wygodę to za te same pieniądze można kupić o wiele wygodniejsze i równie szybkie bądź szybsze auta z automatem niż RS :idea:
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Mając pod maską mocny silnik to sama przyjemność móc nim SAMEMU sterować, automaty zostawmy stojącym w korkach i wożącym dzieci do przedszkola
                                                  zgadza się automaty tradycyjne tak ale skrzynie typu DSG to już całkiem inna bajka
                                                  powstały w sporcie motorowym i stamtąd trafiły pod strzechy

                                                  ich zaleta jest szybkość działania a nie komfort

                                                  przyśpieszenie do 100km/h dla Porsche Panamera wersja podstawowa
                                                  manual 6,8 s
                                                  PDK 6,3 s

                                                  Komentarz

                                                  • schwung
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 15

                                                    #50
                                                    wydaje mi się, że trzeba być wielkim pasjonatem, żeby przedkładać wątpliwą przyjemność ręcznej zmiany biegów nad przyjemnością jazdy z DSG. Jak dla mnie jedyną wadą DSG jest jej cena, chociaż biorąc pod uwagę niższe spalanie to w baaardzo długim okresie się to nawet opłaca
                                                    Octavia II L&K 1.8TSI DSG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...